Nevetnikék Alapítvány

Bemutatjuk egy önkéntesünket: Oltyán Dóri

2020. február 08. - Nevetnikék Alapítvány
  1. Először is szeretném megkérdezni, hogy mit tudhatunk Rólad? Mivel foglalkozol? Mi a hobbid?

  • Dietetikus hallgató vagyok Pécsen és a szakma mellé kerestem olyan elfoglaltságot, hogy gyerekekkel tudjak foglalkozni, mert abban tudok kiteljesülni. Hobbim a rajzolás és a modern, kortárs tánc.

 

  1. Mik a terveid a jövőre nézve?

  • Szeretném befejezni az egyetemet, aztán a későbbiekben gyerekeknek szeretnék foglalkozásokat tartani, például cukorbetegeknek, súly problémákkal küzdőknek dietetikusként tanácsot nyújtani. A másik vonal iskolásoknak táborok keretében egészséges életmóddal, helyes táplálkozással kapcsolatos előadásokat tartani.

 

  1. Hogyan és mikor kerültél kapcsolatba az alapítvánnyal?

  • Több kórházban is voltam és megismerkedtem sok mindenkivel, de az egyik lakótársam barátja volt Ercsei Botond Dani, aki akkor már a Nevetnikék Alapítványnál önkénteskedett és úgy voltam vele, hogy szívesen kipróbálnám én is. 3 éve jelentkeztem a programra és eléggé elhúzódott a hospitálási időszakom, úgyhogy a sikeres bemutató alkalmamat követően körülbelül 2 éve tartok foglalkozásokat a kórházban. Átlagban heti egyszer, de kéthetente mindig eljutok az osztályokra.

 

 

  1. Milyen feladatokat látsz el?

  • Főleg kézműves foglalkozásokat szoktunk tartani, de a társamtól is függ, mert ha újakkal vagyok beosztva vagy akit nem ismerek, akkor nem vagyok olyan kezdeményező, de ha olyan szerencsésen alakul, hogy egymás után többször is tudok ugyanazzal az emberrel menni, akkor már alkalomról alkalomra, egyre több dolgot próbálunk ki a gyerekekkel, legyen szó akár játszásról vagy kézműveskedésről.

 

  1. A kórházi falfestésben otthon vagy, mesélnél kicsit bővebben erről a tevékenységről?

  • Kétszer voltam falfestésen, az egyiken rajzoltunk, az nehéz volt, de nagyon jó élmény. A másik alkalommal felhőt festettünk a légúton és jól sikerült. Én régóta rajzolok, meg a szüleim is tehetségesek grafikában és festésben és tanítottak engem is. A felhőknél tudtam is kamatoztatni, mert mondtam, hogy akkor már ne csak sima legyen, hanem fodrokat kanyarintottunk és akkor át is engedték az összes felhőt, hogy akkor már egységesek legyenek, így a barátnőmmel mi lettünk a felhő bodorítók a nap végére. ;-) Illetve elvégeztem a falfestő koordinátori képzést, úgyhogy már fogok tudni vállalni festős alkalmakat, bár az emberek irányítása nem erősségem, de a festés része nem okoz gondot, úgyhogy megpróbáljuk és meglátjuk, segítséggel mi sül ki belőle.

 

  1. Mit ad Neked a Nevetnikék, amiért érdemes idetartozni?

  • Érdekes, mert úgy érzem, hogy nem voltam itt annyit, amennyi ideje tag vagyok, rossz érzés, hogy ütközések miatt sokszor nem tudok ott lenni a meghirdetett programokon, de amúgy nagyon tetszik az egésznek az elve, hogy csak pár óra egy napból, de mégis Neked is feltöltődés és másoknak is milyen jót teszel vele. Külön jó, hogy a látogatások délután vannak, ami az iskolával se ütközik sokszor, meg más elfoglaltságokkal sem. Nagyon jó látni, amikor valaki nagyon lelkes és belehúzza a gyerekeket a játékba. Szeretném ezt eltanulni Glóriáéktól, mert azt a készséget is nagyon jól fejleszti, hogy hirtelen feltaláld magad új helyzetekben, pl. ha egy gyerkőc nem szeretne Veled játszani elsőre és nagy kihívás, hogy a mobilt nyomogató gyermek figyelmét is magára tudja vonni az ember. Meg jó azzal is szembeszülni, hogy nem mindenki csak egészséges és boldog, hanem van ilyen is, hogy betegen és akár szomorúan fekszik a kórházban, de Te valamilyen szinten tudsz rajta segíteni.

 

  1. Van-e lehetőség személyes fejlődésre, továbbképzésre az Alapítvány keretein belül?

  • A tapasztalatszerzés nagyon fontos számomra, meg hogy a képzéseken való részvétel sokat segít abban, hogy új eszközöket, ötleteket kapjak, amit a látogatásokon aztán meg lehet valósítani, mindig kap az ember egy ilyen plusz löketet. Például mióta itt tanultuk, azóta csinálok újra pom pomot, pedig emlékszem, hogy ovódában, iskolában is csináltuk, de most elevenítettük fel újra és tök egyszerű igazából, úgyhogy miért ne próbáljuk ki a gyerekekkel is.

 

  1. Ajánlanád-e másnak, hogy csatlakozzon önkéntesként és ha igen, miért?

  • Jól érzem magam és minél többet vagyok itt, annál jobban érzem magam, annál jobban élvezem. Jó megismerni az itt lévő emberek jó tulajdonságait. Javasolnám másoknak is, hogy csatlakozzanak, mert legtöbbször feltöltődünk a foglalkozásokon és ad egy érettséget az embernek. Meg jó belelátni a világnak ebbe a részébe is, pláne, hogy még segíthetünk is a betegeken.

 

 

 U.I.: Dóri azóta sikeresen levezényelt több falfestő akciót is. :)

oltyan.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://nevetnikek.blog.hu/api/trackback/id/tr6815464782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása