Nevetnikék Alapítvány

Bemutatjuk egy önkéntesünket: Kovács Magdi

2020. február 17. - Nevetnikék Alapítvány

Először is szeretném megkérdezni, hogy mit tudhatunk Rólad? Mivel foglalkozol? Mi a hobbid?

Kovács Magdolnának hívnak, 65 éves nyugdíjas vagyok. 40 évig dolgoztam alsó tagozatos tanítóként a Nevelési Központban. Jelenleg két nyugdíjas klubba járok, ezen kívül senior tánc órára és jógázni, illetve a Nevetnikék Alapítványhoz önkénteskedni.

magdi.jpg

Hogyan és mikor kerültél kapcsolatba az alapítvánnyal?

Miután 58 évesen nyugdíjba mentem, hiányoztak a gyerekek, a tanítás, a játék, így kellett egy helyet keresnem, ahol gyerekekkel foglalkozhatok továbbra is. Egy rádióműsorban hallottam Glóriát nyilatkozni az alapítvány az alapítvány munkájáról és nagyon megtetszett, így felhívtam telefonon és így kerültem be 7 éve a csapatba.

Milyen feladatokat látsz el?

 A kórházban 0-18 éves korig látogatjuk a gyerekeket, akik mindig mások, nincs két egyforma napunk. Játszunk, énekelünk, verset mondunk, mesélünk, zenélünk, barkácsolunk, vagy csak egyszerűen beszélgetünk velük, amihez éppen kedvük van. Jó felvidítani őket, látni, hogy az alatt a 2 óra alatt, amíg velük vagyunk, elfelejtik a betegségüket, mi is gyerekek leszünk, hiszen bármilyen idős is az ember, játszani szeret. Ha tudjuk, akkor a szüleiket is próbáljuk bevonni, mert jó, ha ők is elfeledkeznek egy kicsit arról, hogy kórházban vannak, beteg gyerekük mellett.

Vannak krónikus és tartósan beteg gyerekek, akikhez járok/jártam tanítani is. Egy kisfiútpéldául 13 éves korában megtanítottunk olvasni, százas számkörben számolni. Volt olyan is, aki veseátültetésre várt és abban tudtam segíteni, hogy ne maradjon le a tanulásban.

Ezen kívül családi rendezvényeken próbálom az Alapítvány munkáját segíteni, népszerűsíteni, hogy minél többen tudjanak és halljanak rólunk, ismerjék meg tevékenységünket.

 

Mit ad Neked a Nevetnikék, amiért érdemes idetartozni?

Először furcsa volt, amikor bekerültem, hogy itt mindenki fiatal, de megszerettem őket és úgy érzem ők is elfogadtak, jó velük lenni. Találkozunk egymással a foglalkozásokon kívül is, kirándulunk, beszélgetünk, játszunk.

Van-e lehetőség személyes fejlődésre, továbbképzésre az Alapítvány keretein belül?

Több továbbképzés is van az év során, amin sokat lehet egymástól tanulni, de persze sokat játszunk is ezeken az alkalmakon. A külsős rendezvényeken pedig kipróbálhatja az ember magát élesben is, miközben az alapítványt népszerűsítjük.

Ajánlanád-e másnak, hogy csatlakozzon önkéntesként és ha igen, miért?

Jó kis közösség ez, aki nyitott az önkénteskedésre és kedve van az ilyen típusú szabadidős tevékenységhez, az nemtől és kortól függetlenül, jelentkezzen bátran, mert mi és a gyerekek is szeretettel fogadják! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nevetnikek.blog.hu/api/trackback/id/tr1415478050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása