Nevetnikék Alapítvány

Árkus Vanessza: 10 év Nevetnikék

2024. január 22. - Nevetnikék Alapítvány

Árkus Vanessza 10 évvel ezelőtt kezdte a Nevetnikékes pályafutását mint kórházlátogató önkéntes. De volt mesefalfestő koordinátor is, élményprogram mentor, táboroztató, adománygyűjtő nagykövet, orvostanácsadó, kurátor. Összegyűjtöttünk ki hogyan emlékszik rá.

Vanessza drága, fogadd szeretettel tőlünk, és köszönünk neked mindent!

 _mg_0948c.jpg

"Veled először akkor találkoztam, mikor nyári tábort csináltunk és ti tartottátok a városi a kincskeresős programot. Nagy pocakod volt, biztos a sok palacsinta...;). Már az első benyomás is az volt (és a későbbi találkozókon megerősítést nyert), hogy nagyon kreatív, vidám, bőkezűen osztod az óriási mosolyaid és vicceid. Le tudod tenni ami a jókedv csináláshoz nem kell, kint hagyod és sugárzik belőled a vidámság, kedvesség, szeretet. Örömmel gondolok rád és rengeteg nevetést kívánok neked!" (Rónai Kíra)

"Mindig is egy kifogyhatatlan energiabomba voltál! Bármiről is legyen szó, te mindig 110%-ot tettél bele és mindig meg tudtál nevettetni. Felnéztem rád és te voltál számomra az etalon nevettető. Példaértékű volt, ahogy a gyerekekkel és a felnőttekkel is bántál!" (Ficsor Luca)

"Veled nagy öröm együtt "dolgozni". Amikor láttam, hogy te leszel az önkéntes társam, akkor már előre tudtam, hogy nagyon jól fogunk szórakozni, nem csak a gyerekek, hanem én is. :) Mert fényt árasztasz maga körül, olyan valaki vagy, aki körül mindenki kicsit jobban érzi magát, mert vicces, szórakoztató, nagyon kedves, sugárzó személyiség vagy. Hihetetlen energiáid vannak, ebből mindenki tud töltekezni, aki körülötted van, az önkéntes munka során a gyerekek és az aznapi önkéntes társak is. Emellett nagyon intelligens vagy, jó beszélgetőpartner, aki mellett nem lehet unatkozni. Jó visszaemlékezni a kórházban közösen töltött órákra." (Wochner Tímea)

"Egy igazi energia bomba! A pszichiátrián szerettem veled együtt lenni, mert egy kis bolondság meg van mind a kettőnkben, amivel jó hangulatot tudtunk ott teremteni. Ha veled voltam, tudtam, hogy az egész foglalkozás móka és kacagás lesz! " (Kovács Nóri)

"Rövid Nevetnikékes történetemnek meghatározó szereplője voltál, még ha erről nem is tudsz....
Nagyon tetszett az az emberség, empátia, nyugalom, tapasztalat, humorérzék és (rengeteg vidámság!) ahogy Te a beteg gyerekek felé fordultál.
Biztos vagyok benne, hogy gyógyítóként a holisztikus orvoslás híve vagy. Csak így tudlak elképzelni...!
Köszönöm neked a tanítást, bátorítást és segítő támogatást.
Boldog (és még nagyon sok) 10. születésnapot kívánok neked!" (Tőkéné Gungl Anikó)

"Amikor legelőször találkoztam veled, már az első pillantásra egyértelmű volt, hogy mennyire talpraesett, kreatív és rendkívül jólesően közvetlen személyiség vagy. Valaki olyan, akinek a tapasztalatára és ügyességére nagyon szívesen hagyatkoztam, főleg a foglalkozásaim kezdetén, valaki, akitől bármikor szívesen újra megtanulnám például a papírkígyó hajtogatásának csínját bínját, mert tutira tud egy szuper trükköt,amivel egyszerűbben és praktikusaban a végére lehet érni a megoldásnak.:)" (Feller Dia)

20190530-1226-csortos-szabolcs-interaktiv-nesefal-atado-04391.jpg

"Több közös emlékem is van azokból próbálok mazsolázni, aztán hozok konkrétat is. Mikor még csak "pár hetes" voltam, te voltál az egyik személy, aki betanított. Amit megfigyeltem tőled:

- nagyon tehetséges nevettető vagy, természetes humorérzéked van,

- ösztönösen értesz a gyerekekhez és gyermeki gondolkodással tudsz azonosulni,

- nagyon jó figyelemterelő képességed van, a gyerekek rögtön rád figyelnek és nem is tudnak elkalandozni,

- nagyon kitartó személyiség vagy, ha falakba ütközik egy-egy játékterv akkor próbálkozol egy másikkal és másikkal és így tovább, nem feltétlenül adod fel.

Egyik alkalommal csak memóriakártyáztunk egy 8 éves lánnyal de olyan műsort csináltál egymagad, hogy csak úgy ittam a szavaid meg a technikáid.

Egy alkalommal egy 2-3 éves gyereknek adtunk elő kisállatfelismerést, olyan beleéléssel csináltad, hogy mire észbe kaptam békaügetésben voltam én is.

Egyik alkalommal egy 4 éves lánnyal kellett játszani de a kislány nem igazán volt hajlandó játszani vagy reagálni ránk, próbálkoztunk mindennel kártyával, beszélgetéssel, bábbal, kézügyességgel, nagyon nagyon sok ötlet terítékre került. A végeredmény az lett, hogy 2 óra próbálkozás után az idő lejárása előtt pár perccel sikerült a kislányt megnevettetni aztán eljöttünk, azt mondtad, hogy nincs veszett ügy. Ott akkor sokat tanultam a kitartásról én már 25 perc próbálkozás után feladtam volna. 

Hirtelen ennyi jutott eszembe rólad. Személyes véleményem, hogy a Nevetnikék Alapítvány egyik legerősebb oszlopa vagy." (Akucs Peti)

 

"Az első dolog ami eszembe jut rólad, hogy igazán profi nevetettő. A legelső hospitálásomat veled töltöttem. Jobban emlékszem arra a foglalkozásra mint a mostanira amit tartottam. :) Nagyon meghatározó élmény volt számomra. A gyerekek figyelmét 100 %-ban lekötötted, levegővétel nélkül beszéltél csak beszéltél hozzájuk. Arra hogy a betegségükre csak egy tizedmásodperc erejéig gondoljanak, esély nem lehetett. "Huu, de profi ez a Csaj. Én ilyen szinten soha nem fogok tudni foglalkozást tartani"- gondoltam akkor magamban, és vélem így a mai napig is. És nem kishitűségből állítom ezt, utánozhatatlan vagy." (Reisch Reni)

"Legmeghatározóbb egyénisége a Nevetnikék Alapítványnak Te vagy, utánozhatatlan, a legkreatívabb mentor. Nincs előtted lehetetlen. Ha kell a folyosón papírrepülőzöl a gyerekekkel, ha kell a kórteremben bújócskázol. Erősséged a figyelem, a fókuszálás, a problémák áttranszformálása. Számodra nincs akadály, csak megoldásra váró feladat. Az orvosi-pszichológiai képzés lelkes és gyakorlatias tanítója voltál, aki magas szaktudásoddal képes ötvözni a humort is. Sosem felejtem el a legutóbbi közös beszélgetésünket, hálás vagyok minden pillanatáért, nem tudom elégszer megköszönni Neked. A mentortalikon Rád emlékezve mindig kedveskedünk valamilyen finomsággal egymásnak. Ezt a hagyományt TE hoztad létre és visszük tovább, szeretettel, tisztelettel, ahogyan TE is fordultál felém/felénk az elmúlt években. Szívem mélyéről kívánom, hogy érd el az álmaid, légy boldog a családoddal és maradj mindig VÉ. Ölellek: Vén-Somlyai Bea"

"Két emlék jut eszembe. Az egyik, hogy egy nagyobb lánynál előkerült a fekete történetek nevű kártyajáték, ami közben dobáltad felém a magas labdákat/helyzetbe hoztál. Hirtelen meglepett, de sikerült felvenni a tempót. Nagyon jól éreztem magam azon a foglalkozáson. A másik pedig, hogy akkor már tudatosult bennem, hogy hamarosan bemutató foglalkozást kell tartanom, és izgultam emiatt. Nagyon jófej voltál. Simán nyitott voltál rá, hogy ott maradj velünk foglalkozás után beszélgetni erről, tanácsokkal ellátni minket. Vagy fél órát dumáltunk, és emlékszem mennyivel nyugodtabban, pontosabban felvillanyozódva mentem utána haza, mert a beszélgetés után már nem tűnt egy lehetetlen küldetésnek. Emiatt azóta is hálás vagyok neked." (Fischer Szilveszter)

"Én most nem nevetnikékes élményt hozok fel, de azért írom ezt mégis, mert a nevetnikéknek köszönhetjük a kapcsolódásunkat. Azt hiszem Japánban voltál épp, 12ezer kilóméterre tőlem, és ha jól emlékszem, épp metróztál, amikor megkaptad tőlem mélypontom összefoglalóját. Te voltál az egyetlen, akitől akkor kaptam milka noisette csokit, mert még ebből a távolságból is azonnal leszervezted, hogy tudjam/érezzem, velem vagy, gondolsz rám. Számomra nagyon szívmelengető volt. Másnak ez most rébuszos lehet, de Te érted, és ez a lényeg. Köszönöm!" (Kőműves Glória)

"Veled először életem első hospitálásán találkoztam. Komoly és céltudatos lánynak láttalak. Ha jól emlékszem a légútra mentünk együtt. Te, a komoly nőszemély pillanatok alatt hihetetlen jó hangulatot varázsoltál egy 4-5 éves forma kisfiúnak, csúsztál, másztál vele/utána a padlón, báboztál, bohóckodtál. Akkor éreztem, hogy jó helyen vagyok, nekem is ezt kell csinálnom." (Törköly Adri)

img_0302.JPG

"Nagyon boldog 10 éves évfordulót kívánok neked! Én téged egy nagyon kedves, jó humorú, vidám személyiségnek tartalak, akivel öröm foglalkozást tartani. További sok sikert kívánok neked az élet minden területén!" (Papp Nelli)

 "Valószínűleg nem tőlem fogod a legszemélyesebb üzenetet kapni, hiszen annyira sok közös élményünk nem volt az évek során. Arra viszont emlékszem, hogy amikor elkezdtem önkénteskedni, a te neved majdnem annyira összefonódott számomra a Nevetnikékkel, mint Glóriáé. Emlékszem a kedves, mosolygós, határozott jelenlétedre, mind a kórteremben, mind a nyár utcai kis kuckóban. Emlékszem, hogy amikor az elején kicsit elveszett voltam, neked mindig volt egy jó ötleted vagy egy vicces hozzászólásod, amivel annyi mosolyt csaltál a gyerkőcök arcára. Nagyon gratulálok ehhez a szép kerek évfordulóhoz!" (Bujtár Noémi)

"Számomra egy fantasztikus személyiség vagy. Ahová belépsz, oda egész lényeddel megérkezel. Egyszerre vagy humorzsák, határozott és céltudatos, ugyanakkor laza is, aki hihetetlen érzékenységgel tud kapcsolódni minden helyzetben a gyermekekhez, nem csak felkelti, de végig tartod is a figyelmet a foglalkozások kapcsán. Nagyon sokat lehet tőled tanulni. Vanessza a csupa "V" : Veni, vidi, vici ! Vidámság és vitalitás, mely nagy  rutinnal és szaktudással párosul. Hálás vagyok, hogy megismerhettelek!" (Tarcai Ibolya)

"Igaz, nem sokszor találkoztam veled, de nekem ezek a gondolatok jutottak eszembe rólad: Kicsit több mint egy éve, mikor csatlakoztam az Alapítványhoz, te voltál a legelső mentor akinél hospitálhattam, így, te voltál az első ember akin keresztül megismerhettem a Nevetnikék munkáját a gyakorlatban is. Emlékszem eléggé izgultam, így első alkalommal, de a személyed annyira megnyugtató volt, nyitottságoddal, jókedveddel! :) Nagyon jó élményként maradt meg a veled töltött foglalkozás! Ezek után még az orvos-pszichológiai képzésen találkoztam veled, ahol a szórakoztató személyiséged mellet a szakmai oldaladról is megismerhettelek. Talán két találkozás után nagy szavak, de én őszintén felnézek rád, mind az Alapítványnál betöltött szerepedért, mind a szakmád miatt, hiszen én is ezen a pályán haladok!" (Erdélyi Eszter)

 "Még az egyik hospitálásom alkalmával tartottam először közösen foglalkozást veled. Emlékszem, hogy mennyire meginspirált a kreativitásod, humorérzéked és energiád. Megmutattad, hogy hogyan is működhet a gyakorlatban az, hogy egy pillanatra megszüntetjük a kórházi környezetet, és kincses szigetté varázsoljuk nem csak a kórtermet, hanem az egész osztályt, folyosóstól-mindenestől. Látszik, hogy ő igazán tudod, mivel lehet igazán bevonni, motiválni és elvarázsolni a gyerekeket, úgy is, ha csak néhány pálcika meg építőkocka van kéznél, mindeközben pedig még a szülőknek is simán lenyomsz egy kis stand up comedyt. Igazi profi vagy." (Fejes Noémi)

"Veled én sajnos csak egyszer találkoztam, amikor Pécsett hospitáltam nálad, úgyhogy túl sok közös sztorik nincs. De ami abszolút lejött ebből az egy találkozóból, hogy nagyon energikus, pozitív kisugárzásod van, árad belőled a vidámság! Irigylésre méltó az angol tudásod, és a fekete történeteid valami fenomenálisak." (Molnár Evelin)

"Kedves Vanessza! Nevetnikékes karrierem első szűrője. A vadregényes improvizáció nagymestere. A szabadszellemű önfeledt játék megtestesítője. Te vagy az, akitől a Nevetnikék esszenciáját megkaptam és, aki példaképem a foglalkozástartásban. Önfeledt, szertelen és nagyon vicces. Ezeket az értékeket építettem be magamba és adom tovább a kis hospikáknak. Tőled tanultam meg, hogy báááármit el tudok érni a gyerekeknél, ha folyamatosan beszélek. És ez igazából bármiről szólhat, lehet tudományos, hétköznapi vagy olyan dolog, amiről egyáltalán semmit sem tudok. Leginkább az utóbbi, mert az sokkal viccesebb. Nagyon élvezek a társaságodban lenni és mérhetetlenül várom, hogy tartsak még veled foglalkozást, hogy élvezhessem egy kicsit a show-t és bele lazulhassak a közvetlenséged által generált pihe-puha felhőbe. " (Kerekes Zsófi)

"Szerettem veled együtt nevettetni. Azért is mert a legtöbb játékban ügyes vagy és mindig megoldottuk, hogy egymással is versengjünk, de a gyerekek nyerjenek (persze nem sokszor hagytuk őket ;)). (Miközben írok a sok lejátszott csótánypókerre gondolok :D ) Gyerekekkel való tapasztalaid szó és kérés nélkül, mindig szívesen tovább adtad. Szokták mondani az idő szépíti a múltat és lehet emiatt egy rossz szót nem tudok írni rólad, de valamiért úgy érzem így kerek :) Vanessza a Nevetnikék Matrónája :D" (Ercsey Dani)

vani.JPG

"Sugárzik belőled az empátia. Szakmailag is nagyon képzett vagy, jól adod át a tudásod a képzéseken. Ösztönösen felismered azt, hogy a gyerekeknek mire van szükségük, a váratlan helyzeteket is gyorsan lereagálod. Mosolyod, kedvességed, odafigyelésed, mosolyt csal a gyerekek arcára (és az önkéntesek arcára is. :-)). Jó példát mutatsz az önkénteseknek, amiből tudunk építkezni, fejleszteni magunkat." (Pabst Tibor)

"Kedves Vanessza! Szívből gratulálok Neked a Nevetnikék Alapítványnál eltöltött 10. évfordulód alkalmából!  Te, A Nagybetűs Életvidám Vanessza-Mosolyoddal nevetettél és verhetetlen voltál az Uno vagy épp a Dzsenga-vagyis inkább minden partyban! ;) Szép emlékek a mai napig, a Veled párban töltött Nevetnikékes nevettetős napok. Szeretettel: Kamanczi Árpi 💕"

"Vanessza, sok boldog nevettetős napokat kívánok még neked! 10 év... azért az nem semmi! Amikor megismerkedtünk, még tapasztalatlan újonc koromban mindig felnéztem Rád, úgy tűnt mindig van egy fergeteges poénod és nem ismersz lehetetlent a gyerekekkel. Mindig sokat tanultam Tőled a foglalkozások alatt. A Japánból hozott szent követ, amit egy gyufásskatulyás húzáskor kaptam meg véletlenül tőled, mai napig őrzöm és nagy becsben tartom, igazán örültem neki. A legemlékezetesebb emlékem Veled a Nevetnikék Nyári Tábor, ahol hamisítatlan kincskeresős, városban barangolós játékot vezényeltél le nagy hőségben, életre-kalandra szólító élményeket szerezve a gyerekeknek. Köszönet és hála Érted! Távolról is ölel, Lukácsi Tündi"

"Hasonlóan bolond vagy, mint én és pont ezért szeretünk annyira, én legalábbis :-) Hihetetlen odaadó voltál látogatóként, mentorként is, emlékszem a jó kis Nyár utcai szabadtéri megbeszélésekre, a csapatépítőkre, közös szamárfülezésekre, csúcs csajnak, most pedig már anyukának mondhatunk és nagy hála érte, hogy ily sokat tettél a lendületeddel, szakmai tudásoddal az alapítványért :-)" (Légrádi Évi)

"Az első, ami eszembe jut rólad, a mosolyod és a lelkesedésed ☺️
Hogy orvostanhallgatóként tényleg érdekeltek a beteg gyerkőcök. Hogy leleményes vagy és hogy nem adtad fel a látszólag zárkózottabb porontyok megszólítását, bevonását se. Azt kívánom neked, hogy ezt a mosolyt és pozitívizmust tartsd meg mindvégig. És sok sikert kívánok neked a további nevettetéshez. Meg úgy az egész élethez 🍻😎" (Polónyi Csilla)

"Nekem a Veled eltöltött minden perc emlékezetes! :) Imádlak, szeretlek (Téged is :D ) azért amilyen vagy! Szerintem mindent is tudsz csinálni és értesz is mindenhez Nevetnikéknél (kivéve állításod szerint a kézműveskedést). Tanítani kellene azt, ahogy a gyerekekhez viszonyulsz, esetleges rossz napod ellenére is csupa szív és szeretet vagy velük. Egy szóval nem is tudnálak jellemezni: szórakoztató, élettel teli, kreatív problémamegoldó, sokoldalú, nyitott, lojális, energikus, laza, jó partner, ... Így "hirtelen" két nagyon emlékezetes foglalkozás ugrott be: egyik elég régi, néhány éve voltunk önkéntesek és azt hiszem egy hétvégi napon Neurológián egy szem gyerekünk volt. Kb 4-5 éves kisfiú szüleivel, akit sehogy sem tudtunk rávenni a közös játékra, sem a szülei, mert csak a telefonon játszott folyamat és néha a fal felé is fordult. Nekünk sokszor hátat fordított. Iszonyat nehezen, de sikerült rávenni a játékra, amiben az oroszlán részt Te vitted. Akkor volt egy olyan gondolatom veled kapcsolatban: na igen, aki tud, az tud és tőled lehet tanulni is! :) A pszichiátria a kedvenc osztályom veled, ott tudunk igazán kibontakozni. Az ott töltött foglalkozások mindegyike nekem szuper volt, még az is amikor volt egy iszonyat nehezen kezelhető ukrán kislányunk, akit én nem tudtam "hova tenni" illetve nehezen birkóztam meg vele, de természetesen ott voltál nekem Te, aki uraltad a helyzetet és mindent kézben tartottál. :D " (Szkrajcsics Vera)

 vani2.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://nevetnikek.blog.hu/api/trackback/id/tr618290347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása